М. М. Неплюєв народився 11(24) вересня 1851 р. у містечку Ямпіль (нині райцентр Сумської області). Він виріс у багатій респектабельній родині, і з дитинства вирізнявся глибокою релігійною чуйністю. Його улюбленою книгою було Євангеліє. В 1875 р. він закінчив юридичний факультет Петербурзького університету і вступив на службу радником російської амбасади в Німеччині. Але невдовзі він відчув, що традиційна для відвічного аристократа дипломатична служба морально не вдовольняє його. Життя сповнене розкоші і привілеїв «вищого світу», суперечило ідеалам християнської любові які жили в його душі, і кликали до самопожертви і служіння ближнім. Ця роздвоєність, за визнанням Неплюєва, мучила його совість. Його внутрішня драма розв'язалася духовним прозрінням, що з'явилося йому в сновидінні: «Я побачив себе в рідному селі, в оточенні селянських дітей. Обличчя їх були наповнені ясним гармонійним поєднанням світла, розуму і натхнення любові. Серед них я дихав в дорогій, рідній атмосфері любові».1 Цей сон повторився кілька разів підряд.
У 1877 р. Микола Неплюєв залишив кар'єру дипломата і, повернувшись з Мюнхена до Москви, вступив вільно слухачем у Петровської сільськогосподарської академії. Єдино за велінням совісті, не будуючи особливих теорій і планів, він вирішив прийняти на себе особисто моральну провину своїх предків-дворян перед народом і присвятити своє життя турботам про його освіту, духовність і добробут. Внутрішня робота, що почалася в ньому, по осмисленню сучасного стану речей з християнської точки зору привела до створення стрункої релігійно-філософської системи. Вона була викладена в цілій серії книг і брошур, таких як: «Историческое призвание русского помещика» (М.,1880), «Хлеб насущный» (М.,1883), «Благовест библейский» (Лейпциг,1892), «Христианское мировоззрение» (Берлін,1894) та інших. І на початку XX століття М. Неплюєв стає найвизначнішим у Росії світським богословом, твори якого неоднозначно оцінюються офіційним православ'ям, але знаходять відгук у серцях багатьох морально чуйних сучасників.
У своєму баченні історичного майбутнього країни М. Неплюєв виходив з того, що Росія – держава християнська, і цього визначення достатньо, щоб магістральним напрямком її розвитку став шлях мирного, еволюційного руху від капіталізму до християнського суспільства, яке живе на засадах любові. Головні надії в справі поступового відродження батьківщини М. Неплюєв покладав на людей свого кола – крупних поміщиків і дворянську еліту. «Від нас, – писав він, – людей освічених і заможних залежить багато чого у святій справі морального відродження народу. Ми володіємо матеріальним багатством й інтелектуальною силою, і якщо ми свідомі християни, то обов’язок християнської совісті велить нам зробити на користь народу усе, що можемо, тепер, коли він вступає на новий для нього шлях відносно вільного життя».2 Згодом, Неплюєв прийшов до ясного усвідомлення свого суспільного ідеалу. Він назвав його трудовим братерством: «Мені нічого було вигадувати форму життя, яка б найбільше відповідала розумінню життя віруючого християнина. Святі Апостоли навчили нас тому прикладом братських общин, цієї єдиної форми соціального устрою, яка цілком відповідає братерській любові». ЧИТАТИ ДАЛІ->
З чого це почалося… Народився я, з історичної точки зору, вчора, тобто у 1960 році, 4 жовтня. Мій батько – Іван Панасович Папченко, мати – Лідія Данилівна Папченко, у дівоцтві Кондратенко..